- jag isolerar mig .

Jag klarar inte av mer, så jag stänger av världen, jag isolerar mig. JAG KLARAR INTE AV MER. Så många gånger jag sagt så, men fortfarande är det lika sant varje gång. Varje fall känns oändligt, varje bakslag tar så hårt på mig, jag orkar inte

Jag hatar inte er som inte hör av er, inte visar mig något intresse, inte verkar bry er ett skit om lilla mig. 
Och jag menar inte att jag är bättre, jag menar inte att jag förväntar mig att ni ska bry er, inte alls. Men ni vet hur svårt jag har det, ni vet att jag har svårt att hålla kontakten, så jag tycker ändå att ni borde visa någon sorts respons på mina få levnadstecken. Nej, jag hatar inte er, men jag hatar världen (och det finns inget varken jag eller ni kan göra åt saken, men ni är en del av världen nu). 

Om ni bara visste hur mycket hat och ilska jag burit på sedan barnsben, skulle ni förstå bättre då? Jag vet inte. Åh så jag önskar att det fanns ett enkelt sätt att få er att förstå hur det är att känna som jag känner. Kanske kanske kanske skulle det hjälpa er att förstå. 

Vet ni hur ont det gör när en av ens bästa vänner bara ringer en när hon har tråkigt i väntan på bussen? Eller när nära vänner lovar en att ringa, träffas eller ens smsa, men sedan överhuvudtaget inte ägnar det en tanke? Vet ni hur ont det gör att vara sådär fullständigt osynlig, fullständigt bortglömd? (Jag får PTSD av det, jag blir liten igen och allting är precis som det var när jag var yngre. Ett tomt skal som alla bara ser igenom.) 

Vad kan jag säga för att få er att förstå? Jag kommer inte på någonting alls. Ingenting alls, ingenting


The lies that I depend on exist
only in my mind 
.

Comments
Kommenterare: Zandra

Jag kan inte veta hur du känner - jag kan bara känna igen vissa tecken och tro att din känsla på vissa sätt liknar min och kan kankse därmed ge någon form av förståelse. En viss mängd av empati kan jag skänka, medkänsla och tankar. Men framför allt, det som jag tror verkligen kan göra skillnad, kan jag erbjuda omtanke. Jag vill gärna hälsa på dig så snart som möjligt - tänker på dig ofta! Jag ska bli bättre på att bevaka din blogg och ringa, om du vill det såklart! <3

2009-04-12 @ 21:37:47
Kommenterare: lisa

jag finns där för dig än fast du inte vet, det är äkta tankar, jag saknar dig och du är en jättefin vän,jag hoppas att allt blir lite bättre snart. Du är bra. kram <3

2009-04-13 @ 00:05:27
URL: http://popflickan.blogg.se/
Kommenterare: Elise

Älskling <3 Jag vet att jag ofta är dålig på att höra av mig och ofta är en dålig vän. Men jag menar aldrig illa, jag är bara ovan fortfarande vid att ha vänner som du. Jag kan fortfarande inte förstå att det finns vänner som du.

Tills döden skiljer oss åt, det vet du <3 :*

2009-04-13 @ 10:51:57
URL: http://suspektfiskboll.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Tidda. 19 år, fast jag känner mig mer som tre. Jag har diagnoserna PTSD och Asperger syndrom, bor för tillfället på ett behandlingshem utanför Gävle och försöker skapa ett liv som är helt på mina villkor, ett liv där jag har kontroll över mig själv. Detta är min blogg om mitt liv med mina ord. Kommentarer uppskattas!
RSS 2.0