- tjugosjutusenfemhundratrettiotvå gånger .

tjugosjutusenfemhundratrettiotvå gånger
mötte dina ögon mina, rakt på och på riktigt

vad hände sedan vackraste tvillingsjäl?
dina ögon nådde inte fram till mig längre
det var mörker, ensamhet och dimma i dem
det där nästintill barnsliga glittret i dina isblå
magiska glitterögon, vart tog det vägen?

(upptäckte du världen på riktigt för första gången då
efter de tjugosjutusenfemhundratrettiotvå gångerna
som våra ögon möttes i lyckorus, i ren magisk känsla

eller ville du helt enkelt bara att dina ögon skulle
vara lika döda som mina blev, var det så?)


Comments
Kommenterare: Zandra

Gud så fin! Detär jättekul att läsa dina dikter för du har en annan stil än jag! Jag har jättesvårt att skriva utan rim... har lyckats någon gång men jag behöver rimmen. Men fasen va snygg! Keep on going! <3

2009-04-12 @ 21:44:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Tidda. 19 år, fast jag känner mig mer som tre. Jag har diagnoserna PTSD och Asperger syndrom, bor för tillfället på ett behandlingshem utanför Gävle och försöker skapa ett liv som är helt på mina villkor, ett liv där jag har kontroll över mig själv. Detta är min blogg om mitt liv med mina ord. Kommentarer uppskattas!
RSS 2.0