- r ä d d .

Jag är rädd. 
Som vanligt. 
Jag fick nyss medicinerna, 
så det dröjer en stund innan jag förhoppningsvis somnar, 
innan jag förhoppningsvis kan sova bort några timmar av ångest. 
Det är vindstilla ute, men jag hör ändå blåsten. 
Och viskningarna, jag hör dem igen. 
Jag vill inte höra dem, 
men jag gör det. 
Stilla viskningar, mitt i blåsten. 
Det kan hända att det bara är i mitt huvud, 
men det är i varje fall på riktigt. 
Dessutom så hör jag inte 
de där jävla viskningarna 
som om de vore i mitt huvud, 
de kommer ju utifrån. 
Mitt rum är strålning och obehag, 
min kropp är fet, smutsig, äcklig
och mitt psyke är ångest & panik.
Och jag såg den lilla flickan nyss,
när jag var ute och rökte, 
och hon såg så rädd ut. 
Rädd, precis som jag. 
Det var flera dagar sedan nu, 
det var nio dagar sedan jag självskadade sist, 
och nu... jag vill klara mig utan det, 
jag vill klara mig längre, jämt, hela tiden. 
Fan. 

Comments

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Tidda. 19 år, fast jag känner mig mer som tre. Jag har diagnoserna PTSD och Asperger syndrom, bor för tillfället på ett behandlingshem utanför Gävle och försöker skapa ett liv som är helt på mina villkor, ett liv där jag har kontroll över mig själv. Detta är min blogg om mitt liv med mina ord. Kommentarer uppskattas!
RSS 2.0