- de lever sina liv i förnekelse .

de klistrar upp en perfekt värld
på sina näthinnor
så att de ska slippa se
allting falla sönder
till undergång

de nekar allting
som är så uppenbart 
för allting kommer att bli bra
men ingenting kommer någonsin bli bra

de lyssnar inte 
på våra tysta helvetesskrik
de sjunger glada sånger istället
som för att blockera skriken de inte tål

de känner inte 
vår ångest, vår panik
för den skulle kunna få även dem
att falla hårt till marken och tappa all luft

de tror att de vet 
allt och ingenting men egentligen
är det vi som vet men vi kan inte berätta för dem
hur det ligger till för de vill fortsätta leva i förnekelse

Comments
Kommenterare: Anna

Jag vet , jag hör och jag är här...

Har redan fallit till marken och tappat all luft

förstått att jag lever ändå

och att vi behövs...

Det är inte oss det är fel på

och det är ingen slump att vi kom

till denna värld men vi behöver varandra!!!

Kram du fina ängel!

2009-05-16 @ 13:19:34
Kommenterare: Hallonbubbla <3

JAG ÄLSKAR DIG MIN

FINA ÄNGEL

DU ÄR UNDERBAR!!!!!!!!!!

2009-05-31 @ 22:08:18
Kommenterare: Zandra

Den var sjukt snygg!

Du skriver så naket - jag älskar det!

PUSS OCH KRAM!!!

2009-06-01 @ 22:06:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Tidda. 19 år, fast jag känner mig mer som tre. Jag har diagnoserna PTSD och Asperger syndrom, bor för tillfället på ett behandlingshem utanför Gävle och försöker skapa ett liv som är helt på mina villkor, ett liv där jag har kontroll över mig själv. Detta är min blogg om mitt liv med mina ord. Kommentarer uppskattas!
RSS 2.0