- stjärnor vs strålning

01:53 
Dagen som nyss tog slut (igår alltså, för klockan är ju över tolv nu) var även den kaosfylld.
Det har varit mycket kaos hit och dit, och just nu verkar alla må lite extra dåligt, eller det känns som det, för de utstrålar så mycket ångest och trasighet. 

Anyway, 
nu ska jag röka.

02:03
Tillbaka. 
Det var stjärnklart ute,
men jag såg bara karlavagnen och lite utspridda stjärnor.
Jag blir både glad och ledsen över att se stjärnor. 
För mig betyder stjärnorna väldigt mycket, 
och de är faktiskt magiska i mina ögon.
Det var glad-biten.
Den ledsna delen är den att jag,
alltid då jag ser stjärnor längtar hem. 
Hem till min stjärna, 
tusentals ljusår bort. 
Ja, stjärnorna var alltså högt där uppe, 
och ju närmare marken jag såg, 
desto mer strålning. 
Strålning är bara dåligt. 

Det blev strålningen vs stjärnorna.
Mörker vs ljus, 
svart vs vitt. 

Är jag svartvit inuti? 

02:09 
Nu ska jag försöka få lite sömn, 
jag har terapisamtal imorgon och det får jag inte missa. 



Comments

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Tidda. 19 år, fast jag känner mig mer som tre. Jag har diagnoserna PTSD och Asperger syndrom, bor för tillfället på ett behandlingshem utanför Gävle och försöker skapa ett liv som är helt på mina villkor, ett liv där jag har kontroll över mig själv. Detta är min blogg om mitt liv med mina ord. Kommentarer uppskattas!
RSS 2.0