- the beginning of the end .

Det är slut, jag vet inte. 
Livet, det finns någonstans men jag kan inte hitta det. 
Jag är trött på det där eviga sökandet efter Livet, så fruktansvärt trött. 
Varje vaken sekund minns jag det-där-som-ingen-får-veta-någonting-om, 
jag minns, jag återupplever, jag känner av mitt Posttraumatiska stressyndrom.
Och när jag inte är vaken, då drömmer jag om det, återupplever även i drömmen, 
i de där hemskaste mardrömmarna som är så detaljfullt lika det som faktiskt hände.
Så många timmar, dagar, veckor, månader och år har gått åt till att försöka radera minnet,
som om det-där-som-ingen-får-veta-någonting-om skulle försvinna helt då, raderas även ur historien. 
Mitt liv (med litet l) har gått åt till sökandet efter Livet (med stort L), ett Liv där jag kan hantera mitt mörker och leva i ljuset. 
Ett Liv där det är jag som har kontrollen, där det är jag själv som bestämmer över mina känslor, minnen och tankar, där kaoset inte existerar. Ett Liv som fortfarande är mig totalt främmande, ett Liv jag nu vet att jag inte kommer att få uppleva. 
Ett Liv som är alldeles för orealistiskt och alldeles för långt ifrån mig där jag är nu.

Jag ger upp nu, 
jag orkar inte kämpa, 
jag orkar inte visa mig stark
då jag egentligen knappt kan stå 
på min egna löjliga svaga ben. 
Nu bryr jag mig inte längre om vad som händer. 
Inte alls. This is it, this is the beginning of the end. 

Comments
Kommenterare: Elise

Älskling, utan dig är jag inget. Så du måste leva kvar, om så inte för din egen skull så för min och alla andra som älskar dig och behöver dig <3

2009-05-11 @ 12:22:06
URL: http://suspektfiskboll.blogg.se/
Kommenterare: becca fer sure.

Du ger inte upp, Tidda. Du är starkare än så, det vet jag även fast jag inte känner dej så bra. Den här skitvärlden behöver människor som dej <3

2009-05-11 @ 14:06:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Tidda. 19 år, fast jag känner mig mer som tre. Jag har diagnoserna PTSD och Asperger syndrom, bor för tillfället på ett behandlingshem utanför Gävle och försöker skapa ett liv som är helt på mina villkor, ett liv där jag har kontroll över mig själv. Detta är min blogg om mitt liv med mina ord. Kommentarer uppskattas!
RSS 2.0