- torsdag till torsdag .

Några dagars frånvaro från bloggen nu, mest beroende på att jag blivit febersjuk och inte haft ork att skriva. 
Tänkte försöka mig på en liten sammanfattning av den senaste tidens händelser och icke-händelser. 

I torsdags åkte jag upp till Härnösand, över två nätter och tre dagar. Det gick oförväntat bra, bara få stunder av jag-måste-tillbaka-till-Älvgården-panik och allmänna kaosattacker. Jag hann med mycket också, bland annat följande: 
- subway med Erik (med k) = ett måste. 
- träffa Leo, hennes vän och Rotax, innan de åkte ned till Gävle (för att jag för en gångs skull åkte upp från Gävle.) 
- x-box spelande, jag har oanade talanger i slå-och-sparka-på-motståndaren-spel. Men det är väl inte för inte som jag kallas kickass tidda heller så. 
- lite tv-tittande samt en god natts sömn hos Jonasen. 
- myspys med syster och mamma
- myspys med Karinsöt och fina ST också; vattenpipa, promenad & tv-spel bland annat. Värt att göras om snart, eller vad säger ni? 
- myspys med Erik (med k). Vi drog ner på krogen, men där var det först tråkigt och sedan för mycket folk och ljud på en gång, så jag fick en panikattack och vi skippade resten av kvällen och gick hem istället.
- jag hjälpte även Erik (med k) att måla två bänkar, han sa att de blev bra i alla fall. 
- en kind-of-a-reunion med min far. Känslosamt, men behövligt. 
Lördagkväll var jag åter tillbaka hemma på Älvgården. 

Söndagen minns jag inte. 

I måndags klev jag upp tidigt, redan kvart över sju (och ja, jag inser att jag är bortskämd som annars får sova till halvtiotiden). Jag och PM åkte till stora staden Stockholm där vi spenderade dagen med att gå på stan, köpa hårfärg och diverse småsaker, luncha med PMs mamma, köpa jordgubbar, åka tunnelbana och buss till PMs hus, bada i en liten sjö-of-some-kind (= årets första dopp), sola (tuttless, som PM säger), äta jordgubbar, mycket rökande och pratande, middag med PMs mamma och sedan hemresa, tillbaka till Älvgården. 

I tisdags hade jag samtal med min terapeut. Och efter det kom Dännisen hem igen, det var fint att träffa henne efter long time no see. Vi (jag, och fyra till av tjejerna) gick till den lilla stranden vid vattnet bakom Hemköp och badade (=mitt andra dopp för året). På kvällen piercade Dännis en meduza på mig, så nu har jag en till älskling att leka med, haha. Tack för hjälpen Dännisen <3 

Natten till onsdagen var däremot den värsta på länge. Hade en såndär flashback-mardröm, vilken ledde till fysiska kroppsliga reaktioner som jag hade då, vilket i sin tur ledde till att jag då jag vaknade spydde konstant i vet-inte-hur-länge (naturligt spydde ska väl tilläggas, meaning inga fingrar i halsen). Jag kunde inte hosta heller, för då kräktes jag samtidigt. Det tyckte jag var läskigt. 

Onsdagen inleddes med gemensam grillning med de boende, personal samt kontoret. Därefter var det tjejerna mot de vuxna (arbetande personerna) i tiokamp, vilket vi vann. Dock missade jag slutet på det hela, eftersom jag fick en rejäl astmaattack vilket gav mig en panik-och-ångestattack, samtidigt. Efter ett tag (återigen vet-inte-hur-länge) fick Dännisen och min terapeut ordning på min andning, och jag blev relativt lugn. Resten av dagen var jag rätt trött och hängig, och det var nog där febern kom in i bilden (= in i mig). 

Och nu är det alltså torsdag, för vi har haft husmöte. Och en personal hjälpte mig få igång sims 3 på min dator, så nu nördar jag det. Jag är sjuk, that's it idag.  




Comments
Kommenterare: Karin

ja, det måste verkligen göras om

för det var fantastiskt mysigt

<3

2009-06-02 @ 20:12:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Tidda. 19 år, fast jag känner mig mer som tre. Jag har diagnoserna PTSD och Asperger syndrom, bor för tillfället på ett behandlingshem utanför Gävle och försöker skapa ett liv som är helt på mina villkor, ett liv där jag har kontroll över mig själv. Detta är min blogg om mitt liv med mina ord. Kommentarer uppskattas!
RSS 2.0