- augusti 0.1

Ny månad, nya tider på ingång.
Nu är tiden inne för mitt nya försök att klara mig i stora vida världen.
Sista augusti blir jag utskriven från ÄG, innan dess ska följande inträffa:
- en lägenhet ska skaffas, i Härnösand
- socmöten ska äga rum, det ska planeras en hel del
- ny läkare och ny samtalskontakt/terapeut ska kontaktas
- själva Flytten (med stort F) ska göras;
och så vidare.
Utöver allt detta så ska jag:
- (ÄNTLIGEN) åka på festival/Urkult
- förhoppningsvis åka till Göteborg; träffa Elise och gå på Ark-konsert
- på något sätt få TID till att flyttpacka osv.

Just nu är jag hos David i Härnösand,
han är på jobbet och jag försöker skriva.
Är återigen i en av de faser då orden fastnar,
klibbar sig fast vid vad som helst som inte är inom mitt räckhåll.
Jag saknar att skriva, saknar orden något så förbannat,
men jag har lärt mig att skrivandet inte är något som kan pressas fram,
det måste komma fritt, skölja fram som vågor av inspiration.
Att inte kunna få fram orden som jag vill får mig att känna mig liten,
ingenting känns lika meningsfullt som det annars kan kännas.

Idag har jag i varje fall varit modig och pratat med min nya (som jag haft förut, men ändå) handläggare på soc.
Imorgon ska jag träffa henne och förhoppningsvis få lite mer koll på saker och ting.


David & Tidda <3

Comments

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Tidda. 19 år, fast jag känner mig mer som tre. Jag har diagnoserna PTSD och Asperger syndrom, bor för tillfället på ett behandlingshem utanför Gävle och försöker skapa ett liv som är helt på mina villkor, ett liv där jag har kontroll över mig själv. Detta är min blogg om mitt liv med mina ord. Kommentarer uppskattas!
RSS 2.0