- härnösandsbo igen

För er som inte riktigt hängt med så har jag nu en egen underbart fin lägenhet i Härnösand.
Sista augusti går även min placering på Älvgården ut, jag ska bara ner till Skutskär en sista gång innan det.
Sedan så är meningen att jag ska stå på mina egna ben. Eller nästan, ska få en ny samtalskontakt samt en ny kontaktperson här uppe.
Konstigt nog är jag inte vettskrämd över att lämna ÄG bakom mig.
Det känns bara skönt och positivt nu,
men jag vet att separationsångesten kommer att drabba mig snart.
Kanske är anledningen till att den inte gjort det än så enkel som att jag inte riktigt förstått
ännu att jag faktiskt är så gott som on my own nu.
Kanske (högst troligt) kommer allt att bli alldeles för verkligt när jag åker upp från Skutskär nästa gång,
när jag åker ifrån Älvgården för en sista gång som en av dem,
för att bli bara jag.

Ska försöka skriva en kanske mer ingående update senare ikväll, om det hinns med.
Nu ska jag återgå till lägenhetsfixande; starta min alldeles egna tvättmaskin & bestämma var jag vill ha allting.



Comments

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Tidda. 19 år, fast jag känner mig mer som tre. Jag har diagnoserna PTSD och Asperger syndrom, bor för tillfället på ett behandlingshem utanför Gävle och försöker skapa ett liv som är helt på mina villkor, ett liv där jag har kontroll över mig själv. Detta är min blogg om mitt liv med mina ord. Kommentarer uppskattas!
RSS 2.0