- time for a change .

22/2 2010 23:43

time for a change
- något måste förändras:
jag måste förändras;
mitt utseende,
mitt inre.
mitt mående,
mitt tänkande,
mitt kännande.
jag ska göra revolt
mot mig,
mot den jag blivit,
mot den all skit har format.

time to leave the past
- jag ska vara i nuet
& framtiden.
ska inte låta all gammal skit
komma ifatt mig, över mig.
räkna till tio och le på riktigt,
my past can't reach me now.

time to break free
- bryta onda cirklar,
säga nej till dåliga vanor,
ta mig ur mina tvång,
förvåna mig själv
& göra saker annorlunda,
säga ja till allt bra,
knivhugga min pessimism,
skjuta sönder den numer
automatiska livstrotsen.

time to Live, for real
- hålla huvudet högt,
fylla lungorna med luft
och med mod.
inte låta rädslan vinna,
utan våga vara rädd
& ta mig igenom
det som känns farligt.
Inte bara överleva
utan faktiskt Leva,
med stort L.

nu är det min tur
att glänsa
& glittra,
att överraska,
att förbluffa.

Comments
Kommenterare: Elise

Grymt sötnos! Jag vet att du kan, jag har alltid vetat det! Älskar dig <3

2010-02-23 @ 23:54:49
URL: http://suspektfiskboll.blogg.se/
Kommenterare: Melle

Du är så grymt bra. Starkt av dig, jag vet att du kommmer lyckas! ;) <3

2010-02-25 @ 20:01:15
URL: http://Nogg.se/FuckingMelle
Kommenterare: Blondie

Gillar dina texter! :')

2010-03-01 @ 17:30:38
URL: http://cheapblonday.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Tidda. 19 år, fast jag känner mig mer som tre. Jag har diagnoserna PTSD och Asperger syndrom, bor för tillfället på ett behandlingshem utanför Gävle och försöker skapa ett liv som är helt på mina villkor, ett liv där jag har kontroll över mig själv. Detta är min blogg om mitt liv med mina ord. Kommentarer uppskattas!
RSS 2.0