try to be stong, to keep holding on

förra natten --> k-a-t-a-s-t-r-o-f !
nya märken, nya sår och nu...
ångest igen. vill skada mig igen.
rakbladslugnet så kortvarigt,
lugnet från en varm glödande
cigarett mot min hud,
ännu mer (mindre?) kortvarigt.
men det är mindre kaos i huvudet nu,
inte direkt märkbart större skillnad,
egentligen - men för mig är varje liten
förminskning i hjärnkaoset en befrielse.
tankarna mindre trasiga,
fastän det fortfarande är tankar
om trasiga saker.

nu --> s-t-r-e-s-s & o-r-o .
ska börja packa snart,
så fort jag skrivit klart.
Härnösand igen,
ska hälsa på familjen.
Syster, mamma och hunden.
Men mest pappa.
Snart ska han opereras,
kan ta allt mellan 1 dag och 3 veckor
innan han tas till Umeå,
där han ska opereras.
Så jag vill hinna träffa honom nu,
medan han är hemma.


Comments
Kommenterare: Zandra

Hej gumman! Här är en dikt jag nyss skrev, den kanske hjälper dig!



Herr Ångest



Kom och giv mig

Din skadeglädje

Skratta med vad allt du ser

Kom och le mot mitt värde

Skratta, jag ber



Du som ler

Mot mina ärr;

men som själv

ännu aldrig känt ett sår

Kom du Herr,

Ångest och le

Du vann denna strid

Men vi är icke desto mindre,

ute i krig!



Herrn

Le medan du har rätt

Igår är min förlust

Du äro allting, på alla sätt

Men idag jag skall visa dig

Med dina allra första sår,

att du inte har vunnit,

mina resterande år



Av: Sandra Rengholt

Den 12 mars 2010

'



KRAM! Jag finns för dig - du kan ringa dygnet runt. Vi måste kämpa tillsammans!

2010-03-12 @ 20:39:50
Kommenterare: Daniel

Schyst blogg, kolla gärna min http://veckansorfil.blogg.se and if you like it,there's always bloglovin

2010-03-12 @ 20:55:04
URL: http://veckansorfil.blogg.se/
Kommenterare: betty

Vill bara säga att man måste vara stark i psyket, hjärtat och själen för att klara av att sluta skada sig. Jag har själv skadat mig i 6år. och det blir värre att sluta då man inte mår bra eller har en andledning att sluta. jag försöker så gott som. men det är svårt, extremt svårt. men man får tänka på vad som händer efteråt man gör det. tex åka till akuten, åka till psyk, få ens familj och vänner att må dåligt. Det brukar jag mest tänka på vad andra kommer tycka. och sedan för min egen del hålla upp för jag har ett mål att när jag inte skadat mig på 1år så får jag göra en tatuering. och delmålen blir piercingar. då det gör ont en kort sekund och att jag ska spara 200kr varje månad och lägga undan också. bara ett tips:) läs min blogg också skriver om att kunna kämpa tillbaka till livet

2010-05-29 @ 16:13:35
URL: http://betty92l.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Tidda. 19 år, fast jag känner mig mer som tre. Jag har diagnoserna PTSD och Asperger syndrom, bor för tillfället på ett behandlingshem utanför Gävle och försöker skapa ett liv som är helt på mina villkor, ett liv där jag har kontroll över mig själv. Detta är min blogg om mitt liv med mina ord. Kommentarer uppskattas!
RSS 2.0