- get me out (of this fucking maze)

I mitt huvud trängs tankarna med hjärnsubstansen,
i mig skriker känslorna åt varandra
& utanför mig smälter världarna ihop igen.
Små saker, stora saker, vardagstankar, aspergertankar,
lättnad, oro, ilska, ångest, förvåning, förvirring, förvarning...
D är inlagd på sjukhus och det känns faktiskt lite bra trots allt.
För då kanske han kan få den hjälp jag inte kan ge honom.
Samtidigt känner jag att jag glider längre och längre ifrån verkligheten.
Er verklighet, för jag har ingen eller så har jag flera, jag vet inte.



Det är när det är som värst
som man märker om det man har
är värt att ha kvar, att kämpa för.
(älskling, jag tvekar inte en sekund
på att vi är värda att kämpa för)

[Apoptygma Berzerk - Maze]
Will you fight on my side?
Will you stand by me until you fall?
I'm the deaf, you're the blind
Lead me out of this maze
I'm out of time

You're out there, I'm still in here
Hoping this day would never come
Now it's time to get away
I was hoping this day would never come

(get me out of this maze)

Comments
Kommenterare: Elise

I'll stay with you til I fall <3

Jag vill rymma från den riktiga verkligheten. Den riktiga verkligheten är förjävla skrämmande. Den ställer bara en massa krav och fröväntningar.

Jag vill till dig NU babe <3

2010-03-15 @ 16:14:21
URL: http://suspektfiskboll.blogg.se/
Kommenterare: tilda

Hjärta ju!

2010-03-15 @ 17:06:41
URL: http://kugghjulspojke.blogspot.com
Kommenterare: Nadja

Nice blogg! Jag har oxå funktionshinder, autism & adhd.

2010-03-15 @ 21:46:02
URL: http://nadjabrodin.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Tidda. 19 år, fast jag känner mig mer som tre. Jag har diagnoserna PTSD och Asperger syndrom, bor för tillfället på ett behandlingshem utanför Gävle och försöker skapa ett liv som är helt på mina villkor, ett liv där jag har kontroll över mig själv. Detta är min blogg om mitt liv med mina ord. Kommentarer uppskattas!
RSS 2.0